Dienstverlening

Eigentijds en Daadkrachtig

Wat gaan wij daar voor doen?

Door de klant gedreven
In 2022 worden wij in ons werk steeds meer gedreven door de klant. De klant staat centraal in ons dagelijks handelen. Of het nu gaat over bereikbaarheid, de inhoud van een brief, het onderhoud in de openbare ruimte of een handhavingssituatie, wij proberen ons te verplaatsen in het perspectief van de klant.
Gelijkwaardigheid en maatwerk maken dat de klant zich gehoord voelt en dat draagt bij aan een hogere klanttevredenheid en een betere relatie. Nee is ook een antwoord, maar wanneer dit aan de orde is leggen wij dit op een heldere en transparante manier uit. Systemen en werkprocessen ondersteunen bovengenoemde waarde.

Wat er onder klanten (inwoners, ondernemers, bezoekers, verenigingen) leeft, bereikt ons via meerdere kanalen, zoals klanttevredenheidsonderzoeken, sociale media, burgerservice en -panels.

Digitalisering versus persoonlijke aandacht
Wij zetten in op verdere digitalisering en bedienen inwoners zo goed mogelijk op het kanaal van hun keuze, vanuit het principe online waar het kan en persoonlijk waar nodig of gewenst.

De coronacrisis heeft ons geleerd dat er digitaal veel mogelijk is, maar dat persoonlijk contact in bepaalde situaties ook  erg belangrijk is. Er zijn grote stappen gemaakt in digitaal werken, maar we hebben ook de keerzijde leren kennen door veelal alleen maar digitaal te werken.
In 2022, zoals het er nu naar uitziet na de crisis, wordt er verder gewerkt aan een hybride vorm van werken. Dit is een vorm waarin werken op kantoor en thuiswerken zo optimaal mogelijk gecombineerd worden. Goede dienstverlening blijft hierin het uitgangspunt. Ook aantrekkelijk werkgeverschap en goed werknemerschap vormen belangrijke uitgangspunten om de kwaliteit van de dienstverlening te kunnen verbeteren.

Deze pagina is gebouwd op 11/09/2021 16:54:40 met de export van 11/09/2021 16:48:43