Wat gaan wij daar voor doen?
Uit onderzoek blijkt dat klanten van de overheid het belangrijk vinden dat er begrijpelijk, open en transparant gecommuniceerd wordt. Door deze manier van communiceren voelen mensen zich meer gehoord en is er meer begrip voor de manier waarop gemeenten dienstverlening verlenen.
De gemeente Leudal heeft een sterke communicatieafdeling die zowel het bestuur als de ambtelijke organisatie adviseert, ondersteunt en coacht over de manier waarop wij informatie delen met onze inwoners. Er wordt ook steeds meer gewerkt met actualiteitenkalenders, hierdoor kunnen wij als gemeente proactief informeren over actuele thema's als afval, onderhoud openbare ruimte en groen.
Wanneer klanten zelf met een initiatief komen worden zij begeleid door een procesregisseurs en een inhoudelijk betrokken ketenpartner, beleidsmedewerker of projectleider. Kanttekening is dat prioritering t.a.v. initiatieven nodig is, omdat we door de huidige formatie en financiële middelen niet alle initiatieven kunnen begeleiden om tot uitvoering te komen.
Verder komt ter besluitvorming een interactief platform. Verder informatie is terug te vinden onder het volgende programma Samenwerken.